Job letter - Marketing Excutive

Nguyen Van A
Tan Binh, HCMC
M: 09090909xx
E: nguyen….@gmail.com


14th June 2014

 

Human Resource Department

ABC Consumer Goods Company

Tan Binh, Ho Chi Minh City

Dear Sir/ Madam,

Apply to: Marketing Executive position 

I am writing in response to you advertisement in Careerlink.vn website inviting applications for Marketing Executive.

After graduated from The HCMC University of Economics majoring in Marketing, Bachelor of Business Administration, I now am working as a Marketing Executive conducting skin care products at DEF Fast Moving Consumer Goods Company. In my current position, I am responsible for managing all steps involved with new product launches under the direction of the Marketing Manager, monitoring and evaluating competitor activity, planning, implementing and handling ATL/BTL promotions, working with sales, operations and finance to achieve marketing objectives. The skin care market share has increased 20% compared with last year.

I have high-level communication and interpersonal skills and I am an effective team leader, with the ability to work in a culturally diverse environment. I have a keen interest and would pursue my career in marketing field. With regard to this position, my experience and education background is a perfect fit for this job. 

I would like to set up a time to meet with you in order to discuss my potential contributions to your company. Thank you for your consideration.  

 

Yours faithfully, 

Nguyen Van A

 

 

Phòng nhân sự

Công ty hàng tiêu dùng ABC

Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh

 

Thưa ông/ bà

 

Ứng tuyển: Vị trí chuyên viên marketing

 

Tôi viết thư này để ứng tuyển vào vị trí chuyên viên marketing theo như  quảng cáo trên trang web của Careerlink.vn

 

Sau khi tốt nghiệp Trường Đại học Kinh Tế TP.HCM, chuyên ngành Marketing, Cử nhân Quản trị kinh doanh, bây giờ tôi đang làm việc như một chuyên viên Marketing tiến hành các sản phẩm chăm sóc da tại công ty hàng tiêu dùng nhanh DEF. Ở vị trí hiện tại của tôi, tôi chịu trách nhiệm quản lý tất cả các bước liên quan với sản phẩm mới ra mắt dưới sự chỉ đạo của Giám đốc Marketing, giám sát và đánh giá các hoạt động đối thủ cạnh tranh, lập kế hoạch, thực hiện và xử lý các chương trình khuyến mãi ATL / BTL, làm việc với đội ngũ kinh doanh, sản xuất và tài chính để đạt được mục tiêu tiếp thị. Các cổ phiếu thị trường chăm sóc da đã tăng 20% ​​so với năm ngoái.

 

Tôi có kỹ năng giao tiếp tốt và khả năng lãnh đạo hiệu quả, có khả năng làm việc trong một môi trường văn hóa đa dạng. Tôi rất quan tâm và luôn mong muốn theo đuổi sự nghiệp của mình trong lĩnh vực Marketing. Đối với vị trí này với, kinh nghiệm và kiến thức của tôi hoàn toàn phù hợp.

 

Tôi muốn có một buổi để thảo luận về những tiềm năng mà tôi có thể đóng góp cho công ty của ông/bà. Cám ơn ông/bà đã xem xét.

 

Trân trọng,

 

Nguyễn Văn A